Nyári shopping

Vannak dolgok az életemben, amikből egy idő után, valahogy kiszeretek. Pedig elvileg nem kéne, hiszen nőből vagyok és egy egész iparág épüln...


Vannak dolgok az életemben, amikből egy idő után, valahogy kiszeretek. Pedig elvileg nem kéne, hiszen nőből vagyok és egy egész iparág épülne – többek közt rám is.


Bár jobban belegondolva az is lehet, hogy a vásárlás próbálgatós részébe – mert erről szeretnék két kis sziporkát közzé tenni – soha nem is voltam szerelmes igazán. Amit igazán szerettem a „shoppingolásban”, az egy számomra kedves személlyel kóborolni, nézelődni, rácsodálkozni és nagyokat nevetni a városi dzsungelben – mondjuk valamelyik „center”-ben. De ez, sajnos, a "szeretettem" hiánya miatt okafogyottá vált. Maga a vásárlás, a próbálgatás nem tölt és nem is töltött el soha izgalommal. Túl sok nekem egy csomó minden.
Sok a fény, sok a szín, sok a kirakat, sok az ajánlkozó „segítőkész” eladó. Télen túl meleg, nyáron túl hideg van. Sok a műkő, a polc, a fogas, a kárpit és egyáltalán nagyobbak a terek és szélesebb a kínálat, mint ami az én igényeimnek megfelel. Pedig hát sokak szemében ez olyan női dolog – minden marketinges tudja jól – ezért és ezen dolgoznak ők éjt-nappá téve. Hiába felelek meg sok szempontból a kritériumoknak, azt hiszem, én mégsem vagyok célközönség. Megveszem magamnak a cipőt, ruhát, ha kell a bevásárló listát is tudom abszolválni, de hogy órákat lődörögjek egy boltban, vagy egymás után többe is bemenjek végig próbálgatva a szezonális kínálatot, na, az már tényleg nem az én világom. Lehet, hogy az az oka, hogy túlságosan célirányosan gondolkodom, de ha cipő kell, akkor irány a cipőbolt, a nekem passzoló méretet felsorakoztató polc, lekapom a megszokott feketét, az üzletit vagy a lazább nyárit, felpróbálom, és ha passzent, megyek fizetni. Ha ruha kell, akkor irány a ruhabolt, a megszokott jól bevált márka, kikapom a számomat a kedvelt színben, próbálom, fizetem és kész. Ilyen egyszerű.

Van olyan, hogy a valami okból kifolyólag bekeveredek divatáruházba, ez történt a minap is… és meglepődtem. Kétszer is :-).

Táska részleg. Rengeteg tatyó. Egyik ilyen másik olyan – biztosan azért kell sok, mert a célnak - minden célnak - egyik sem felel meg igazán – szóval változatos színek és formák kínálják magukat. …és itt jön a döbbenet: a vásárolgató nők felpróbálják a táskákat!  Vállukra vagy alkarjukra akasztják, magukhoz fogják és kecsesen oldalra fordulnak vele a tükör előtt. Olyat is láttam, aki simán kézbe fogta, fel és alá billegett vele, jobbra fordult - balra pördült s kacéran pislogott saját tükörképének. Igen kérem, felpróbálta – jó, hogy nincs hozzá próbafülke, ahol a táskának megfelelő háttér vagy partner is felvillan a próba kedvéért.

A másik meglepő felfedezésem a cipő részlegen volt. Emlékszem, igen régen, a megboldogult gyerekkoromban, a cipőboltban körülbelül 40x40es tükrök voltak kicsit megdöntve az alacsony próbaszékekhez támasztva. Azokban nézegethette a kiválasztott lábra passzított topánt a kedves vevő.  Sokat játszottam közöttük, anya cipőboltban dolgozott. Ma egész alakos tükrök villognak a végeláthatatlan cipősorok elején… Egész alakos, azaz ember-nagyságú. A cipő miatt. Miért? Nem inkább az érzésre kéne figyelnünk, ha cipőt választunk? Hát nem, kérem; manapság már egészen másképp használjuk ezeket a tükröket. Láttam a saját szememmel: a kedves vásárló felvette a cipőt - ez konkrétan egy lapos belelépős papucs-szandi volt -oda billegett az egész alakos tükörhöz, végig nézett magán és … megigazította a fülbevalóját….

Nők…!


 
lejegyezte: ebarátnőm

You Might Also Like

0 megjegyzés